Thursday, March 5, 2009

:: ari yang tension ::

alhamdulillah.... berjaya gak aku goreng mengoreng dalam intebiu tu... seb baik la x hangit.. kalo x wat malu jer... huhu... intebiu ari ni sampai 4 org panel.. byk tul soklan yg ditanya.. siap kena wat dema mengajar lg... aduh... gawat nih.. aku ni mn la penah ngajaq org... emmm.. hentam jer la.. janji aku wat jer... aku masuk bilik intebiu tu kui 11 pg.. elok kuar dr bilik tu tgk jam mak aih kui 1145 pg dah.. lama jg rupanya aku dok dlm tu ekk... tp pasai pa aku rs cam sat ja... cepat tul masa berlalu...

abis jer interbiu terus blk opis... sampi opis kui 1245 tghari.. sampai2 jer opis.. dengar citer yg agak kurang menyenangkan.... ni yg buat aku panas satu badan ni... terus hilang mood nk buat keje... depa ingat kita ni keja makan gaji buta pa... time nk bg keja yg menimbun2 br la wat ayat manis senyum sampai ke telinga.... bila kita mnta kuar nk pi intebiu kata kita ponteng keja... padahal dh minta kebenaran.. minta half day jer.. siap kata duit x berkat la apala... siap cancel memo ot lak tu... geram tui... sampai skrang panas aku x surut2 lg nih... mentang2 la pegawai gaji dh ribu2... semua depa ja yg betui... dah la gaji pun ikut hari...brapa la sgt yg dpt.. ampa tu yg kuar pi minum2 la apa la.. x dak lak org bising....org bawah ni la yg sampai x tido mlm punya dok wat keja sampai ke pg... ada ke sapa2 yg hargai.... x dak sapa pun yg pandang... bkn la nk mengharap sgt dihargai smpi bg award ke apa ke... dpt ucapan terima kasih pun dah cukup... ssh sgt ke nk sebut ayat keramat tu...


bila dah pangkat tinggi jd lupa diri
org bawah dibuat mcm kuli
itu la manusia x sedar diri...


" Ya Allah, jauhkanlah hambamu ini dari sifat takbur, sombong dan bongkak.. peliharalah hambamu ini supaya menjadi insan yang beriman dan beramal soleh.".. amin..





0 comments: